Hemmahamnen på Vasklot

WSF:s hemmahamn har över 180 kajplatser, ca 10 bojplatser, gästplatser, utrymmen för segeljollar och bräden, uppdragningsramp samt 5 tons hamnkran. Det finns även ett båtskjul med slip och två hobbyhallar.

Klubbhuset erbjuder enastående service för både medlemmar och gäster, bland annat kok- och tvättmöjligheter, 2 bastun, kansli och mötesutrymmen. I hamnen finns även en för gästande båtar avsedd separat bastubyggnad med allrum och öppen spis. Hamnen har el, vatten och sugtömningsutrustning för septitank. På grannföreningens område finns även en båttillbehörsaffär med auktoriserad Volvo Penta verkstad.

Restaurang Seglis som finns i paviljongsbyggnaden har lunchöppet från maj ända fram till jul. Kvällstid under sommarmånaderna erbjuds a la carte och from. 1.9 har restaurangen kvällsöppet endast på beställning. Restaurangen är ett populärt lunchställe där man vackra sommardagar kan avnjuta sin måltid på terrassen.Restaurangen är även ett mycket populärt ställe för arrangemang av bröllop och andra festligheter.

Till närmaste matbutik tar det ca. 10 minuter att promenera, till Vasa torg ca 15 minuter. Badet Tropiclandia ligger också på Vasklot, liksom Wasa Camping.