In EnglishSuomeksi / På Svenska

Tervetuloa Wasa Segelförening:iin

Wasa Segelförening on Vaasan virallinen vierasvenesatama. Vierasvenepaikat löytyvät noin 40 metrin pituisesta kelluvasta laiturista. Laiturilla on Vierassatama-kyltti.

Vierasvenelaiaturista (1) löytyy 15 venepaikkaa poijuineen. Laiturista löytyy sähköä ja vettä. Suosittelemme, että yli 2,2 m syvät veneet kiinnittyvät pikittäin uloimpaan laituriin (2), jonka jälkeen voidaan sopia satamaisäntien kanssa sopivasta kiinnityspaikasta. Laiturin ollessa täynnä, vierailevat veneet voivat käyttää muita vapaita paikkoja.

Seuran modernista kerhotalosta (3) löytyy satamakonttori sekä suihkut, vessat (myös inva-WC), pesukone, kuivausrumpu, kuivaushuone ja hyvin varustettu keittiö. Nurmialueella kerhotalon vieressä on leikkipaikka (4), sen yläpuolella on Ravintola Seglis (5), jossa on arkipäivisin tarjolla lounas ja iltaisin a`la carte lista. Vaskiluodon kuntopolku sekä seikkailupuisto Zip adventure Park sijaitsevat Niemelän tien toisella puolella. Rantasauna (6) on vierailevien venekuntien käytössä. Vilkkaimman purjehduskauden aikana satamakonttorin miheittävät WSF:n ja Visit Vaasan satamaisännät klo 08-18 sekä seuran satamavahdit klo 18-06. Satamakonttorin puhelinnumero on +358 44 277 8456.

WSF tarjoaa ilmaisen WiFi-yhteyden vierailleen. Emme kuitenkaan voi taata kuuluuvuuden koko satama-alueella. WiFi-koodin saa satamakonttorista.

Satamassa on septitankin ja pilssiveden imutyhjennysjärjestelmä (7) sekä ekopiste jätteille ja jäteöljylle (8). Satamassa on 5 tonnin nosturi ja mastonosturi (9) sekä kaksi veneliuskaa (10, 11). Meriasemat sijaitsevat kaupunginselän toisella puolella Palosaaren salmessa sekä Boatcenterissä lähellä Vaasan Moottorivenekerhoa.

WSF Vierasvenesatama

Numerointi: 1-Vieraspaikat kelluvan laiturin pohjoispuolella, 2-sauna, 3-Kerho/palvelurakennus, 4-Ravintola Seglis, 5-Imutyhjennyspiste.

Etäisyys kaupungin ydinkeskustaan on vajaat 2 km. Lyhyen kävelymatkan päässä on suosittu huvipuisto Wasalandia sekä trooppinen uimalaparatiisi Tropiclandia. Puolimatkassa kaupungin keskustaan on suosittu uimaranta, Hietasaari. Polkupyöriä voi vuokrata satamavirkailijoilta.

Vaasaan voi purjehtia joko pohjoista reittiä Ritgrundin ohi, jykevän Raippaluodon sillan alta, lännestä Rönnskärin ja Norrskärin reittiä pitkin tai etelästä Bergön reittiä (ns. aurinkoreitti) pitkin.

WSF:n satama sijaitsee Sisäsatamaa ja Hietasaarta vastapäätä. Vierassataman syväys on normaalioloissa n. 3 m.Kaupunginselkää ylittävien sähkön korkeajännite- linjojen korkeus on virallisesti pylvään länsipuolella 19 metriä ja sisäsatamaan johtavalla väylällä 32 metriä.

Lisätietoja Vaasasta turistikaupunkina löydät mm. Vaasan kaupungin kotisivuilta. WSF: n vierassatamaan liittyviä kysymyksiä voit lähettää sähköpostitse osoitteeseen mail @ wasasegelforening.com

Satamakapteeni: Mikael Blomberg, +358 50 378 1862, mikki @ surfnet.fi.

Vahtimestari: Mikael Lassfolk +358400 533 483