In English / Suomeksi / På Svenska

Tervetuloa Wasa Segelförening:rf:n

Wasa Segelförening: rf. on Vaasan virallinen vierassatama. Vieraspaikat ovat noin 40 metrin pituisessa kelluvassa laiturissa. Laiturilla on Vierassatama-kyltti. Laiturin ollessa täynnä, vierailevat veneet voivat käyttää muita vapaana olevia paikkoja. Satamalla on Sinilippu status vuodesta 2006 lähtien.

Seuran nykyaikainen kerhotalo tarjoaa vieraileville veneille korkeatasoiset palvelut. Vieraiden käytettävissä on suihkut, vessat, myös inva-WC, sekä pesukone, kuivausrumpu, kuivaushuone ja hyvin varustettu keittiö. Nurmialueella kerhotalon vieressä on leikkipaikka, sen yläpuolella on Ravintola Seglis, jossa on arkipäivisin tarjolla lounas ja iltaisin a`la carte lista. Vaskiluodon kuntopolku on Niemelän tien toisella puolella.

Rantasauna on vierailevien veneiden käytössä. Vilkkaimman purjehduskauden aikana meillä on Vaasan Kaupungin kanssa yhteisesti työllistetyt satamavirkailijat, jotka tavoittaa numerosta 06 317 6770 tai 044 277 8456.

Anvia tarjoaa Netikka WLAN palvelun satama-alueella. Antenni on kerhorakennuksen katolla. Palvelu maksetaan tekstiviestillä ja palvelun käyttö on mahdollista vain suomalaisesta matkapuhelinliittymästä. Tarvittaessa voitte pyytää satamavirkailijoita lähettämään tekstiviestin ja maksaa palvelumaksun heille käteisellä.

Satamassa on septitankin ja pilssiveden imutyhjennysjärjestelmä sekä ekopiste jätteille ja jäteöljylle. Veneluiska sekä 5 tonnin nosturi ovat myös käytettävissä. Meriasema sijaitsee kaupunginselän toisella puolella Palosaaren salmessa.

Numerointi: 1-Vieraspaikat kelluvan laiturin pohjoispuolella, 2-sauna, 3-Kerho/palvelurakennus, 4-Ravintola Seglis, 5-Imutyhjennyspiste.

Etäisyys kaupungin ydinkeskustaan on vajaat 2 km. Lyhyen kävelymatkan päässä on suosittu huvipuisto Wasalandia sekä trooppinen uimalaparatiisi Tropiclandia. Puolimatkassa kaupungin keskustaan on suosittu uimaranta, Hietasaari. Polkupyöriä voi vuokrata satamavirkailijoilta.

Vaasaan voi purjehtia joko pohjoista reittiä Ritgrundin ohi, jykevän Raippaluodon sillan alta, lännestä Rönnskärin ja Norrskärin reittiä pitkin tai etelästä Bergön reittiä (ns. aurinkoreitti) pitkin.

WSF:n satama sijaitsee Sisäsatamaa ja Hietasaarta vastapäätä. Vierassataman syväys on normaalioloissa n. 3 m.Kaupunginselkää ylittävien sähkön korkeajännite- linjojen korkeus on virallisesti pylvään länsipuolella 19 metriä ja sisäsatamaan johtavalla väylällä 32 metriä.

Lisätietoja Vaasasta turistikaupunkina löydät mm. Vaasan kaupungin kotisivuilta. WSF: n vierassatamaan liittyviä kysymyksiä voit lähettää sähköpostitse osoitteeseen mail @ wasasegelforening.com

Satamakapteeni: Bengt Ståhl +35850 516 3870, bengt.stahl @ vaasansahkoverkko.fi.

Vahtimestari: Mikael Lassfolk +358400 533 483