28.5.2019

Tisdagen 28.5 är det full rulle på stranden! Passa på att besikta båten, kolla brandsläckaren, eller så bara mingla och äta en grillkorv i gott sällskap. Sittbrunnsloppiset i hamnen erbjuder möjlighet att bli av med överflödigt, men ännu användbar utrustning, alternativt fynda nåt nyttigt eller just det du ännu inte visste du behövde.

Program:

• Drive-in besiktning
  • Sittbrunnsloppis i hamnen (har du ingen sittbrunn går det bra att utnyttja bryggorna också), passa på och sälj din urvuxna flytvästar t.ex.
  • Skumsläckargranskning
  • Granskning av uppblåsbara flytvästar (8 €/flytväst)
  • Möjlighet att följa med juniorernas tisdagskappsegling 1 (främst för 7-13 åringar som funderar på om segling som hobby finns det möjlighet att bekanta sej med jollarna på land och i vatten (väderreservation) samt följa med kappseglingen från yttre piren eller ute på sjön med tränarna (begränsad mängd platser). Ta gärna egen flytväst med (finns ett antal att låna också)
  • Seglarskolan tränar med föreningens J22:or

Välkommen!

Du som vill sälja på loppiset kan gärna meddela detta senast 27.5 så får vi med er på kartan över sittbrunnar.