Lördagen den 26 september är det seglingsfest hela dagen

Ohoj!

Lördagen den 26 september är det seglingsfest hela dagen.

Vi inleder med juniorernas kappseglingar klockan 12-14. Anmälan till juniorernas kappsegling riktas till Juniorchefen på adressen charlotta.risku@gmail.com senast måndag 21.9 kl. 12.00.

Klockan 15-17 avgörs J22 Klubbmästerskapet 2020. Bindande anmälan till J22 Klubbmästerskapet riktas till Tävlingschefen på adressen mats.bjorklund@mac.com senast måndag 21.9 kl. 12.00.

Du kan följa med tävlingarna på Norra stadsfjärden från vågbrytarpontonen eller från privata följebåtar. Anmäl dig och din båt som följebåt till Tävlingschefen på adressen mats.bjorklund@mac.com senast måndag 21.9 kl. 12.00. Ange hur många gäster du kan ta ombord.

Är du riktigt intresserad följer du ut med seglingsnämnden ombord på Bebbe eller med någon av de andra arrangörsbåtarna och får uppleva tävlingarna från paradplats. Kanske blir du inspirerad att bli medlem i vår duktiga arrangörsstab. Hör i så fall av dig till Tävlingschefen på adressen mats.bjorklund@mac.com senast måndag 21.9 kl.12.00.

Klockan 18 blir det högtidlig flaggstrykning och därefter traditionell räkfrossa på Restaurang Seglis. Kalaset är till för alla; barn och vuxna, sjöbjörnar och landkrabbor, seglare och publik! Räkfrossan kostar 28 euro per person. Barn under 12 år betalar halva priset. För barnen finns även möjlighet till köttbullar och franskisar.

OBS! För att räkfrossan skall kunna ordnas krävs ett tillräckligt deltagande. Anmäl dig och ditt följe med detsamma och puffa på vänner och bekanta att anmäla sig så får vi en fin fest. Bindande anmälan till räkfrossan görs via länken https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdHMcetCRyw0jHe4d7U8VFglZYIpXSwPmVWXoAkrSbDlL8fng/viewform?usp=sf_link eller till Klubbmästarna på adressen linnea.hasselblatt@gmail.com senast måndag 21.9 kl. 12.00. Ange eventuella dieter samt hur många personer (vuxna + barn) din anmälan gäller.

Bastuna är varma hela dagen.