Vilken seglarfest det blir på lördag!

Klockan 12-14 seglar juniorerna säsongens avslutningsregatta. Till J22 Klubbmästerskapet som seglas kl. 15-17 har hela nio besättningar anmält sig. Närmare 80 personer har anmält sig till Räkfrossan som vidtar genast efter Flagghalningen kl. 18.

Den fantastiska uppslutningen betyder att vi alla får lov att ta vårt ansvar. Restaurangen försäkrar att de har rum för oss med god marginal. Salen rymmer 160 personer och på senaste tid har de tagit emot högst 120 gäster. Vi blir max 80 personer. Klubbmästaren har meddelat restaurangen vilka sällskap som anmält sig, och personalen ser till att vi får sitta vid egna bord.

Jag ber alla att under kvällen sörja för god handhygien i alla lägen och att undvika trängsel. På så sätt får vi både en trivsam och en säker fest.

Och om du känner dig krasslig – lämna återbud till linnea.hasselblatt@gmail.com. Den som stannar hemma på grund av förkylningssymptom är en hjälte – inte en svikare.

Vi ses på seglarfesten!

Kommodoren