Klubbmästerskap, flagghalning och räkfrossa lördag 1 oktober

Klubbmästerskap, flagghalning och räkfrossa 2022

Lördagen den 1 oktober är det seglingsfest hela dagen!

Vi inleder med juniorernas kappseglingar klockan 10.30-12.30. Anmälan till juniorernas kappsegling riktas till Juniorchefen på adressen wawesailingteam@gmail.com  senast måndag 26.9 kl. 12.00.

Klockan 13-17 avgörs J22 Klubbmästerskapet 2022. Bindande anmälan till J22 Klubbmästerskapet på www.manage2sail.com senast måndag 26.9 kl. 12.00.

Du kan följa med tävlingarna på Norra stadsfjärden från vågbrytarpontonen eller från privata följebåtar. Anmäl dig och din båt som följebåt till Tävlingschefen på adressen marja@jaatinen.org senast måndag 26.9 kl. 12.00. Ange hur många gäster du kan ta ombord.

Är du riktigt intresserad följer du ut med seglingsnämnden ombord på Bebbe eller Ö-stan eller någon av de andra arrangörsbåtarna och får uppleva tävlingarna från paradplats. Hör i så fall av dig till Tävlingschefen på adressen marja@jaatinen.org senast måndag 26.9 kl.12.00. Kanske blir du inspirerad att bli medlem i vår duktiga tävlingsarrangörsstab.

Bastuna är varma ända till klockan 18.

Klockan 18 blir det högtidlig flaggstrykning och därefter traditionell räkfrossa på Restaurang Seglis. Kalaset är till för hela WSF-familjen; barn och vuxna, sjöbjörnar och landkrabbor, seglare och publik! Räkfrossan kostar 32 euro per person (barn under 12 år för halva priset). Barnen kan också välja köttbullar och franskisar. Anmäl dig och ditt gäng senast 26.09 till info@seglis.fi eller tel. 050 362 4292. Puffa på vänner och bekanta att också anmäla sig, så får vi en fin fest.